| پايان نامه بررسي نگرش معلمان و دانش آموزان به شيوه هاي ارزشيابي در مدارس راهنمايي شهر نيشابور
پايان نامه بررسي نگرش معلمان و دانش آموزان به شيوه هاي ارزشيابي در مدارس راهنمايي شهر نيشابور در 23 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc |
![]() |
| دسته بندي | علوم تربيتي |
| فرمت فايل | docx |
| حجم فايل | 57 كيلو بايت |
| تعداد صفحات فايل | 23 |
پايان نامه بررسي نگرش معلمان و دانش آموزان به شيوه هاي ارزشيابي در مدارس راهنمايي شهر نيشابور در 23 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc
«چكيده»
پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بين ارزشيابي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان راهنمايي بر روي 64 دانش آموز و 64 معلم انجام گرفته است.
جهت گردآوري داده ها، 2 عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، يكي ويژه دانش آموزان با تعداد 10 سئوال و ديگري ويژه معلم با تعداد 20 سئوال تهيه و اجرا شد، كه بعد از تجزيه و تحليل داده ها نتايج حاصل به شرح زير مي باشد:
اكثر دانش آموزان و معلّمان دوست دارند امتحانات به صورت كتبي برگزار شود زيرا اين روش اضطراب دانش آموز را كاهش داده و نمره گذاري براي معلم را راحت تر مي كند.
آنها معتقدند كه ارزشيابي به شيوه ي كيفي و توصيفي بهتر است و برگزاري روش عملي و شفاهي ارزشيابي با مشكلاتي مواجه است. اكثر معلّمان از وضع موجود ارزشيابي راضي هستند كه دلايل متفاوتي را براي آن مي توان بيان كرد. ارزشيابي به صورت عملي و شفاهي در تشخيص مشكلات يادگيري فراگيران و رفع ابهامات جزئي آنها مي تواند بسيار مؤثر باشد.
فهرست مطالب
چكيده
فصل اول : بيان مسئله
بيان مسئله
اهداف تحقيق
اهميت و ضرورت
سوالات پژوهشي
فصل دوم : پيشينه تحقيق
پيشينه تحقيق
فصل سوم : روش تحقيق
روش تحقيق
فصل چهارم : يافته هاي تحقيق
پاسخ به سوالات پژوهشي
فصل پنجم : نتيجه گيري و پيشنهادات
نتيجه گيري و بحث
پيشنهادات
يادداشت ها
منابع مورد استفاده
پيوست
