دانلود تحقيق مشكلات آموزشي رشته مددكاري در دانشگاه پيام نور اردبيل

در اين سايت انواع فايل: پروژه. مقاله. تحقيق. پايان نامه. طرح توجيهي. گزارش كار آموزي. پروپوزال و غيره ارائه ميشود.

دانلود تحقيق مشكلات آموزشي رشته مددكاري در دانشگاه پيام نور اردبيل

۳۸ بازديد
پايان نامه بررسي مشكلات آموزشي رشته مددكاري در دانشگاه پيام نور اردبيل

پايان نامه بررسي مشكلات آموزشي رشته مددكاري در دانشگاه پيام نور اردبيل مقدمه وقتي سخن از مددكاري مي‌شود بسياري از افراد به ياد زندان‌ها يا پرورشگاه‌ها مي‌افتند كه در آنجا افرادي به نام مددكار در دفتر يا واحد مددكاري فعاليت مي‌كنند اما حرفه مددكاري به فعاليت در دو مكان فوق محدود نمي‌شود بلكه مددكاري اجتماعي، يكي از رشته‌هاي كاربردي است كه فار

دانلود پايان نامه بررسي مشكلات آموزشي رشته مددكاري در دانشگاه پيام نور اردبيل

پايان نامه بررسي مشكلات آموزشي رشته مددكاري در دانشگاه پيام نور اردبيل
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل doc
حجم فايل 170 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 81

پايان نامه بررسي مشكلات آموزشي رشته مددكاري در دانشگاه پيام نور اردبيل

مقدمه

وقتي سخن از مددكاري مي‌شود بسياري از افراد به ياد زندان‌ها يا پرورشگاه‌ها مي‌افتند كه در آنجا افرادي به نام مددكار در دفتر يا واحد مددكاري فعاليت مي‌كنند. اما حرفه مددكاري به فعاليت در دو مكان فوق محدود نمي‌شود. بلكه مددكاري اجتماعي، يكي از رشته‌هاي كاربردي است كه فارغ‌التحصيل آن بايد بتواند در مراكز مختلف با استفاده از روش‌ها و تكنيك‌هايي كه آموزش ديده است، وارد زندگي انسان‌هايي شود كه به هر دليل اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و خانوادگي دچار مشكل بوده و نمي‌توانند مشكل خود را به تنهايي حل كنند يا منشأ مشكل خويش را تشخيص بدهند.

در واقع اين افراد مي‌توانند به ياري مددكارمشكل خويش را شناخته وحل نمايند. بنابراين اگر بخواهيم اين رشته را به طور خلاصه معرفي كنيم، بايد بگوييم كه هدف رشته مددكاري اين است كه به افراد نيازمند به خدمات اجتماعي كمك كند تا خود را بيابند، مشكل خويش را بشناسند و سپس راه حل آن را پيدا كنند.

رشته‌ مددكاري‌ از جمله رشته‌هايي‌ است‌ كه‌ داوطلبان‌ هر سه‌ گروه‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌، علوم‌ تجربي‌ و علوم‌ انساني‌ مي‌توانند آن‌ را انتخاب‌ كنند همچنين‌ دانشجويان‌ اين‌ رشته‌ بايد در دوران‌ تحصيل‌ 24 واحد كارورزي‌ و پس‌ از فارغ‌التحصيلي‌ 2 سال‌ طرح‌ بگذرانند. اين‌ دو ويژگي‌ رشته‌ فوق‌ را متمايز ساخته‌ است‌، چرا كه‌ فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ به‌ دليل‌ تجربه‌ ناشي‌ از 24 واحد كارورزي‌ در 6 واحد مستقل‌ و 2 سال‌ طرح‌ در سازمان‌ها و مؤسسه‌هاي‌ دولتي‌، از موقعيت‌ شغلي‌ مناسبي‌ برخوردار هستند. در واقع‌ هر جايي‌ كه‌ اداره‌ رفاه‌ يا امور اجتماعي‌ هست‌، مددكار اجتماعي‌ مي‌تواند در آنجا حضور داشته‌ و مسؤوليتي‌ را بر عهده‌ بگيرد. در نتيجه‌ فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ مشكل‌ اشتغال‌ ندارند. اما با وجود مزيت‌هاي‌ اين‌ رشته،‌ بايد پذيرفت‌ كه‌ رشته‌ مددكاري‌ با مشكلاتي‌ نيز گريبانگير است‌ كه‌ در اين‌ ميان‌ گمنام‌ بودن‌ رشته‌ مددكاري‌ در جامعه‌ و حتي‌ در بين‌ جوانان‌ و داوطلبان‌ كنكور مشكل‌ بسيار بزرگي‌ است‌.

بيان مسئله

رشته‌ مددكاري‌ از جمله رشته‌هايي‌ است‌ كه‌ داوطلبان‌ هر سه‌ گروه‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌، علوم‌ تجربي‌ و علوم‌ انساني‌ مي‌توانند آن‌ را انتخاب‌ كنند همچنين‌ دانشجويان‌ اين‌ رشته‌ بايد در دوران‌ تحصيل‌ 24 واحد كارورزي‌ و پس‌ از فارغ‌التحصيلي‌ 2 سال‌ طرح‌ بگذرانند.

 اين‌ دو ويژگي‌ رشته‌ مددكاري را از رشته هاي ديگر متمايز كرده، چرا كه‌ فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ به‌ دليل‌ تجربه‌ ناشي‌ از 24 واحد كارورزي‌ در 6 واحد مستقل‌ و 2 سال‌ طرح‌ در سازمان‌ها و مؤسسه‌هاي‌ دولتي‌، از موقعيت‌ شغلي‌ مناسبي‌ برخوردار هستند.در واقع‌ هر جايي‌ كه‌ اداره‌ رفاه‌ يا امور اجتماعي‌ هست‌،

مددكار اجتماعي‌ مي‌تواند در آنجا حضور داشته‌ و مسؤوليتي‌ را بر عهده‌ بگيرد. در نتيجه‌ فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ مشكل‌ اشتغال‌ ندارند.

انجام مشاوره هاي تخصصي در زمينه مسائل خانوادگي، اجتماعي،فرهنگي و تحصيلي، انجام مداخله هاي موثر در بحران هاي خانوادگي، فردي، اجتماعي، انجام پژوهش هاي اجتماعي در زمينه هاي مداخلات اجتماعي در بخش هاي آسيب اجتماعي فقط بخشي وظايف كلينيك هاي اجتماعي است.

دانلود پايان نامه بررسي مشكلات آموزشي رشته مددكاري در دانشگاه پيام نور اردبيل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.