مباني نظري و پيشينه پژوهش ويژگي هاي جمعيت شناسي (فصل دوم)

در اين سايت انواع فايل: پروژه. مقاله. تحقيق. پايان نامه. طرح توجيهي. گزارش كار آموزي. پروپوزال و غيره ارائه ميشود.

مباني نظري و پيشينه پژوهش ويژگي هاي جمعيت شناسي (فصل دوم)

۳۶ بازديد
مباني نظري و پيشينه پژوهش ويژگي هاي جمعيت شناسي (فصل دوم)

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دوم پايان نامه ارشد) ويژگي هاي جمعيت شناسي در 12 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش ويژگي هاي جمعيت شناسي (فصل دوم)

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دوم پايان نامه ارشد) ويژگي هاي جمعيت شناسي مباني نظري ويژگي هاي جمعيت شناسي پيشينه پژوهش ويژگي هاي جمعيت شناسي فصل دوم پايان نامه ويژگي هاي جمعيت شناسي
دسته بندي پيشينه متغير هاي روانشناسي
فرمت فايل doc
حجم فايل 25 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 12

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دوم پايان نامه ارشد) ويژگي هاي جمعيت شناسي در 12 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

 

همرا با منبع نويسي درون متني فارسي و انگليسي به شيوه APA  جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري در مورد متغير و همچنين پيشينه در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب براي فصل دو پايان نامه

 

منبع :                          دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:                      WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

قسمتي از مباني نظري متغير:


 ( چسبيدن برخي نوشته ها در متن پايين به خاطر رعايت نيم فاصله در متن اصلي است و فايل دانلودي شما مشكلي نخواهد داشت .)


در سال هاي اخير به ويژه پس از ارائه نظريه تاثير گذار بندورا (1977) به تاثير عوامل اجتماعي و فرهنگي بر فرايند آموزش و پرورش توجه زيادي شده است. در پژوهش هاي تربيتي به ويژه در كشورهاي رو به رشد پيوسته ارتباط معني داري بين مفاهيم متفاوت رواني – تربيتي و زمينه اجتماعي گزارش شده است . كارشناسان آموزش و پرورش، شاخص هاي گوناگوني را براي تعيين وضعيت اقتصادي – اجتماعي از جمله ميزان درآمد  و ميزان تحصيلات ، شغل والدين و مانند آن به كار مي برند ( خير به نقل از چاري ،1387 : 186). بررسي هاي انجام شده در ايران نشان داده اند كه ميزان سواد پدر، بهترين تعيين كننده محيط فرهنگي و اجتماعي خانواده است كه مي تواند مستقيم و غير مستقيم بر توانايي هاي ذهني فرزندان تاثير بگذارد (همان منبع  :187).

يافته هاي پژوهشي جييو (2005) از چهل و يك كشور نشان مي دهد كه وضعيت اقتصادي- اجتماعي خانواده ،ساختار فرهنگي خانواده، سطح تحصيلات پدر و مادر، در موفقيت تحصيلي افراد نقش مهمي دارند (به نقل از تومال و سليك ، 2009: 1200).

تحقيقات پيسا(2004).نيز خاطر نشان ساخت كه وضعيت اقتصادي و اجتماعي خانواده ،سطح درآمد  بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان تاثير مي گذارد ،به گونه اي كه دانشجويان با سطح درآمد بالا خانواده در امر تحصيل موفقتر هستند (همان منبع:143). در مقابل تووار و همكارانش در پژوهش خود بيان داشتند كه هيچ گونه ارتباطي بين ميزان درآمد ماهيانه خانواده و موفقيت تحصيلي دانشجويان وجود ندارد (قمري و همكاران،120:1389). در كشور هلند بين پيشرفت تحصيلي دانشجويان و شغل والدين (به خصوص شغل پدر) و تحصيلات والدين (به خصوص پدر) همبستگي نزديكي وجود دارد (نوغاني ، 1386 :74).

 

2-5-1 پايگاه اجتماعي و پيشرفت تحصيلي

جامعه شناسان باور دارند كه قشربندي هاي اجتماعي و قومي مستقيما با پيشرفت تحصيلي ارتباط دارد. هايمن جامعه شناس بر اين باور است كه هر طبقه اجتماعي داراي ارزش هاي مربوط به خود است و با توجه به اين ارزش ها عمل مي كنند.به طور يكه طبقه كارگر نسبت به طبقات ديگر ارزش كمتري براي آموزش و پرورش قائل است . چون باور دارند كه آموزش و پرورش عاملي جهت پيشرفت نبوده و بنابراين فرصت كمتري نسبت به طبقه متوسط جهت پيشرفت در اختيار دارند (شريفيان ،1374 : 203) .

 

2-5-2 موضع گيري هاي نظري درباره ويژگي هاي جمعيت شناسي

پي ير بورديو

پي ير بورديو از جمله متفكران برجسته جامعه شناسي آموزش و پرورش در فرانسه است (رابينسون به نقل از شارع پور ،1388 :85). به اعتقاد بورديو ، منبع نابرابري در جامعه بيشتر ماهيت فرهنگي دارد تا اقتصادي و فاصله بين فرهنگ مدرسه و خاستگاه اقتصادي- اجتماعي كودك ، عامل مهمي در تعيين موفقيت كودك در نظام آموزشي محسوب مي شود. درباره تاثير خاستگاه اجتماعي والدين بر موفقيت تحصيلي فرزندان  در كشورهاي مختلف ،روندهاي متفاوتي مشاهده شده است. در برخي از كشورها اين تاثير كماكان به قوت خود باقي است ، ولي در برخي ديگر، اين تاثير رو به كاهش است . مي توان كاهش اثر خاستگاه خانوادگي بر عملكرد تحصيلي فرزندان را ناشي از كاهش اهميت منابع مالي و مادي خانواده دانست. پس براي بررسي تاثير خاستگاه خانواده بر فرزندان بايد هم منابع مالي و هم به منابع فرهنگي توجه داشت. براساس فرضيه سرمايه اقتصادي ، والدين ثروتمند قادرند فرزندان خود را در مدارس بهتري ثبت نام كنند و از عهده هزينه سنگين آن برآيند ( بودن ، به نقل از همان منبع :86). بورديو و همكاران براي اثبات تفاوت هاي طبقاتي در نوع جهت گيري دانشجويان نسبت به استفاده از زبان ، از گروهي از دانشجويان خواستند تا معني كلمه اي را كه اصلا وجود خارجي نداشت را تعريف كنند .دانشجويان متعلق به پايگاه طبقاتي پايين در ضمن اقرار غير مستقيم به جهل خود با احتياط و ترس به تعريف آن كلمه پرداختند و در حاليكه دانشجويان متعلق به طبقات بالا با شجاعت تمام ، خيلي سريع معناي براي آن كلمه پيدا كردند (همان منبع  :99).

 

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش ويژگي هاي جمعيت شناسي (فصل دوم)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.