پايان نامه بررسي عوامل موثر درجذب دانش آموزان به قرآن درمدرسه راهنمايي آزادگان ساميان

در اين سايت انواع فايل: پروژه. مقاله. تحقيق. پايان نامه. طرح توجيهي. گزارش كار آموزي. پروپوزال و غيره ارائه ميشود.

پايان نامه بررسي عوامل موثر درجذب دانش آموزان به قرآن درمدرسه راهنمايي آزادگان ساميان

۶ بازديد
بررسي عوامل موثر درجذب دانش آموزان به قرآن درمدرسه راهنمايي آزادگان ساميان

چكيده تحقيق موضوع بررسي عوامل موثر در جذب دانش آموزان به قرآن بيان مساله يكي از مهمترين و اصلي ترين مسئله كه انسان را در هر دو جهان خوشبخت مي كند و كليد همه موفقيتهاي انسان در همه اعصار است اعتقاد به خدا و پيروي كردن از دستورات او با تمسك جستن به قرآن كريم مي باشد قرآن كريم همانند سپري است كه انسان را در برابر مشكلات حفظ مي كند در اين تحقيق

دانلود بررسي عوامل موثر درجذب دانش آموزان به قرآن درمدرسه راهنمايي آزادگان ساميان

پايان نامه كارشناسي زبان و ادبيات فارسي  بررسي عوامل موثر درجذب دانش آموزان به قرآن درمدرسه راهنمايي آزادگان ساميان بررسي عوامل موثر درجذب دانش آموزان به قرآن جذب دانش آموزان به قرآن درمدرسه
دسته بندي زبان و ادبيات فارسي
فرمت فايل doc
حجم فايل 295 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 55

پايان نامه كارشناسي زبان و ادبيات فارسي

بررسي عوامل موثر درجذب دانش آموزان به قرآن

درمدرسه راهنمايي آزادگان ساميان

چكيده تحقيق:  

موضوع: بررسي عوامل موثر در جذب دانش آموزان به قرآن

بيان مساله: يكي از مهمترين و اصلي ترين مسئله كه انسان را در هر دو جهان خوشبخت مي كند و كليد همه موفقيتهاي انسان در همه اعصار است اعتقاد به خدا و پيروي كردن از دستورات او با تمسك جستن به قرآن كريم مي باشد قرآن كريم همانند سپري است كه انسان را در برابر مشكلات حفظ مي كند در اين تحقيق محقق به دنبال اين است كه اولا چه راههاي جذب دانش آموزان به قرآن در مدرسه راهنمايي آزادگان ساميان در سال تحصيلي 92-91 موثر است و ثانياً چه عواملي بيشترين تاثير را در جذب دانش آموزان به قرآن را دارد.

جامعه آماري: كليه دانش آموزان راهنمايي دخترانه ناحيه 2 اردبيل در مدرسه راهنمايي آزادگان ساميان در سال تحصيلي 92-91 كه در دو مقطع دوم راهنمايي 9 نفردختر و 5 نفر پسر سوم راهنمايي 6 نفردختر و 5 نفر پسر كه حدوداً 25 نفر مي باشد.

نمونه و روش نمونه گيري: روشي كه در اين تحقيق انتخاب كرده ام روش زمينه يابي است.

ابزار و اندازه گيري داده ها: در اين تحقيق از ابزار كه استفاده كرده ام پرسشنامه مي باشد كه به تعداد دانش آموزان تكثير و در اختيار آنها گذاشتم بعد از پاسخگويي جمع آوري كردم.

روش و روشهاي آماري مورد استفاده :

در اين تحقيق براي اندازه گيري داده ها از روش آماري x2 استفاده شد.

نتايج تحقيق:

1- بين برگزاري كلاس قرآن خارج از كلاس درس و جذب دانش آموزان به قرآن رابطه وجود دارد.

2- بين حفظ و ترجمه دعاهاي قرآني و جذب دانش آموزان به قرآن رابطه وجود دارد.

3- بين برگزاري مسابقه نقاشي در مورد قرآن و جذب دانش آموزان به قرآن رابطه وجود دارد.

4- بين بهره گرفتن از علما و استادان قرآني و جذب دانش آموزان به قرآن رابطه وجود دارد.

5- بين شركت در مجالس ترميم و برنامه هاي مسجد محل در جذب دانش آموزان به قرآن رابطه وجود دارد.

6- بين تهيه احاديثي در مورد فضيلت قرآن و جذب دانش آموزان به قرآن رابطه وجود ندارد.

7- بين بهره گرفتن از علما و استادان قرآني و جذب دانش آموزان به قرآن رابطه وجود دارد.

8- بين استفاده از رحل هنگام تلاوت قرآن و جذب دانش آموزان به قرآن رابطه وجود دارد.

9 – بين اشعار شاعران مانند غزل و قصيده و قرآن رابطه اي وجود دارد

 

 

                                                 فهرست مطالب

عنوان                                                                                                     صفحه

فصل اول (كليات تحقيق)

مقدمه...........................................................................................................2

بيان مسئله......................................................................................................3

اهميت وضرورت تحقيق.....................................................................................4

اهداف تحقيق:

هدفهاي كلّي....................................................................................................5

هدفهاي فرعي .................................................................................................6

سوالهاوفرضيه ها.............................................................................................7

متغيرهاي تحقيق...............................................................................................8

تعريف عملياتي متغيرها......................................................................................9

فصل دوم(پيشينه هاي تحقيق)

پيشينه نظري.................................................................................................11

اهمّيت قرآن كريم ازديدگاه معصومين ....................................................................11

قرائت قرآن ازديدگاه معصومين ...........................................................................12

اعجاز قرآن .................................................................................................13

 

مراتب انس با قرآن :

1-گوش فرا دادن به قرآن ..................................................................................13

2-تلاوت قرآن...............................................................................................14

3-درك معاني ومفاهيم قرآن...............................................................................15

4-تفسير قرآن............................................................................................... 15

5-تدّبردرقرآن................................................................................................15

قرآن ازديدگاه پيامبر اسلام..................................................................................17

ثمره انس با قرآن ازديدگاه مقام معظم رهبري ...........................................................17

علل بي علاقه گي به قرآن:

الف-انكارعالم آخرت ......................................................................................18

ب-غوطه ورشدن درگناهان................................................................................18

راههاي جذب دانش آموزان به يادگيري قرآن:

1-برگزاري كلاس قرآن خارج ازكلاس درس............................................................19

2-استفاده ازرحل براي تلاوت قرآن كريم.................................................................19

3-وضوگرفتن براي حضوردركلاس......................................................................20

4-شرح ضرب المثلهاي قرآني.............................................................................20

5-حفظ وترجمه دعاهاي قرآني.............................................................................20

6-بهره گرفتن ازداستانهاي انبياء..........................................................................20

7-برگزاري مسابقه ازآثار قلمي دانش آموزان............................................................20

8-تهيه احاديثي درفضيلت تلاوت وفهم آيات قرآن........................................................20

9-تهيه پوسترهايي درمورد قرآن كريم ونصب آنهادرنمازخانه.........................................20

10-برگزاري مسابقه درمورد قرآن،آيات ومفاهيم آن....................................................20

11-خوشنويسي آيات،كلمات،جملات.......................................................................21

12-بهره گرفتن ازعلماواستادان قرآني دركلاس..........................................................21

13-شركت درمجالس وبرنامه هاي مسجد محل..........................................................21

14-سعي درايجادخاطره خوش وتجربه مثبت دركلاس قرآن............................................21

15-توصيه به تمرين اخلاقي قرآني دركلاس قرآن كريم................................................21

نظردانشمندان غربي درموردقرآن كريم...................................................................22

پيشنهادعملي..................................................................................................24

 

فصل سوم(روشهاي تحقيق)

جامعه آماري وروش تحقيق................................................................................26

داده هاي موردنيازتحقيق....................................................................................27

روشهاوابزارجمع آوري دادها..............................................................................28

فصل چهارم(تجزيه وتحليل دادها)

تجزيه وتحليل فرضيه ها وسوالها..........................................................................31

فصل پنجم(نتيجه گيريوپيشنهادهاي تحقيق)

نتيجه گيري..................................................................................................40

پيشنهادهاي تحقيق

الف-پيشنهادهاي مبتني برنتايج تحقيق......................................................................41

ب-پيشنهادهاي تحقيقاتي ....................................................................................43

ج- محدوديتهاي تحقيق......................................................................................43

منابع..........................................................................................................45

ضمائم........................................................................................................46

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               فهرست جداول

عنوان                                                                                                     صفحه

فرضيه شماره1..............................................................................................31

فرضيه شماره2..............................................................................................32

فرضيه شماره3..............................................................................................33

فرضيه شماره4..............................................................................................34

فرضيه شماره5..............................................................................................35

فرضيه شماره6..............................................................................................36

فرضيه شماره7..............................................................................................37

فرضيه شماره8..............................................................................................38

 


 

دانلود بررسي عوامل موثر درجذب دانش آموزان به قرآن درمدرسه راهنمايي آزادگان ساميان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.