رده بندي كالاها در فروشگاه هاي الكترونيكي _ يك رهيافت فازي

در اين سايت انواع فايل: پروژه. مقاله. تحقيق. پايان نامه. طرح توجيهي. گزارش كار آموزي. پروپوزال و غيره ارائه ميشود.

رده بندي كالاها در فروشگاه هاي الكترونيكي _ يك رهيافت فازي

۱۹ بازديد
رده بندي كالاها در فروشگاه هاي الكترونيكي _ يك رهيافت فازي

مقاله فوق ليسانس هوش مصنوعي با عنوان رده بندي كالاها در فروشگاه هاي الكترونيكي _ يك رهيافت فازي رده بندي كالاها در فروشگاه هاي الكترونيكي _ يك رهيافت فازي

دانلود رده بندي كالاها در فروشگاه هاي الكترونيكي _ يك رهيافت فازي

رده بندي كالاها در فروشگاه هاي الكترونيكي _ يك رهيافت فازي
دسته بندي هوش مصنوعي
فرمت فايل rar
حجم فايل 1742 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 20

رده بندي كالاها در فروشگاه هاي الكترونيكي _ يك رهيافت فازي +20 اسلايد انگليسي+داده هاي همراه

چكيده:
در مكتوبي كه پيش رو داريد، روشي براي طبقه بندي كالاهاي موجود در فروشگاه هاي اينترنتي معرفي ميگردد. اين طبقه بندي بر اساس سليقه مشتري و همچنين اطلاعات گرفته شده از ديگر موتور جستجوها پيرامون كالاي مورد نظر بنا شده است. سلايق مشتري كه به صورت زباني درباره ي كالاها بيان شده (Linguistically defind) ، يا همان خواص محصول، مستقيما از مشتري دريافت مي گردد. از طرف ديگر موتورهاي جستجو اطلاعاتي پيرامون كالا و بر اساس نظر ديگر مشتريان جمع آوري مي كنند. مجموع سلايق مشتري و اطلاعات موتور جستجوها به عنوان مقياسي جهت آماده سازي اطلاعات جديد و رتبه بندي كالاها مطابق نياز مشتري استفاده مي شود. ميانگين وزن دار شده (Weighted average) محصولات، كه از اطلاعات پيشين و سلايق عنوان شده توسط مشتري بدست مي آيد به ما كمك مي كند تا محصولات را در فروشگاه اينترنتي رتبه بندي كنيم.
كلمات كليدي:

سيستم هاي فازي

رده بندي كالا

رهيافت فازي

رتبه بندي

كميت سنج زباني

مقدمه:
در هر دو نوع فروشگاه كلاسيك و آنلاين، يك مشتري مشخصات مورد نظر خود را هنگام خريد كالا مطرح مي كند. همزمان مايل است بداند نظر ديگر مشتريان در ارتباط با كالايي كه وي قصد خريد ان را دارد چيست.
با اين پروسه مشتري خواهد فهميد كه انتخابش چه قدر با بهترين كالا فاصله دارد. (فاصله صفر وقتي مشتري بهترين انتخاب را دارد). مشتري انتظار دارد اين رده بندي و پيشنهادات از طرف خود سيستم بازار الكترونيكي به وي داده شود. در اين راه گرفتن اطلاعات، جهت دادن پيشنهاد، كار نسبتا دشواري است. 
اين دشواري چند برابر مي شود وقتي مشتري خواسته ها و سلايق خود را به صورت فازي بيان مي كند. سيستم فروش الكترونيك نياز دارد كه در جهت هرچه مشتري مدارتر شدن، اين اصطلاحات فازي را نمايش داده و تركيب كند. يك مشكل ديگر در فروش الكترونيك بيرون كشيدن وزن هاي پنهان شده درون هر يك از خصوصياتي است كه مشتري بر اساس اين وزن هاي ذهني، قضاوت و رده بندي نهايي را مي طلبد. اعلام اين وزن هاي پنهان، فروش الكترونيكي را هر چه بيشتر بر روي خواست مشتري متمركز مي كند. اما بسيار دشوار است كه اين وزن ها در فروشگاه هاي الكترونيكي دريافت و تعريف شوند، زيرا درگير كردن مشتري با جزئيات از جذابيت خريد خواهد كاست. مطلب بعدي به ميزان محبوبيت كالاي انتخاب شده بر مي گردد. نهايتا سيستم نياز دراد تمام موارد فوق را با هم تركيب كرده و رده بندي نهايي را به مشتري اعلام كند.
در اين گزارش ما با مشكل اول از طريق نمايش خواص كالا كه توسط مشتري بيان مي شود، به صورت مجموعه هاي فازي، روبرو مي شويم. مسئله دوم با مفاهيم اپراتور OWA (Ordered Weighted Average) و كميت سنج زباني مديريت مي شود. اطلاعات ساير مشتريان از طريق اينترنت و با استفاده از موتورهاي جستجو انجام مي شود، و نهايتا از تركيب تمام اطلاعات فوق جهت ارائه يك رده بندي مناسب و دادن اطلاعات جديد جانبي راجع به كالاي مورد نظر استفاده خواهد شد.
در بخش 1، مروري بر كارهاي انجام شده در اين زمينه خواهيم داشت. در بخش 2، به شرح فوايد مجموعه هاي فازي در نمايش يك كالا و كميت سنج زباني (Linguistic quantifier)، همراه با توضيح مختصري در ارتباط با اپراتور OWA مي پردازيم. در بخش 3، ما به چگونگي رتبه بندي بر اساس اطلاعات گرفته شده از مشتري و همچنين موتورهاي جستجو خواهيم پرداخت. در بخش 4، يك مثال عددي را در ارتباط با پروسه فوق از نظر مي گذرانيم. مثالي كه بررسي خواهد شد مربوط به كاري است كه در مقاله مرجع بر روي داده ها انجام شده است. در بخش 5، پياده سازي روش هاي رتبه بندي عنوان شده را بر روي داده هاي گرفته شده از پايگاه اينترنتي UCI، با تغييراتي كه جزئيات آن شرح داده خواهد شد، انجام داده و نتايج حاصله را مورد بحث و بررسي قرار مي دهيم.
فهرست
چكيده: 3
مقدمه: 3
1_ مروري بر كارهاي قبلي: 4
2_ سفارشي كردن كالا: 6
2_1_ مفاهيم فازي در ويژگي هاي محصول: 6
2_2_ كميت سنج زباني (Linguistic Quantifier): 8
2_3_ اپراتور OWA: 9
3_ رتبه بندي محصولات: 9
3_1_ رده بندي از ديدگاه ويژگي هاي مورد نظر مشتري: 10
3_1_ رده بندي از ديدگاه موتورهاي جستجو: 11
4_ رتبه بندي نهايي محصولات: 12
5_ مثال عددي: 13
5_1_ رتبه بندي ماشين ها از ديدگاه مشتري: 14
5_2_ رتبه بندي ماشين ها از ديدگاه مشتري: 14
6_ پياده سازي روش: 16
6_1_ داده ها: 17
6_2_ مسئله و حل آن: 18
6_3_ بحث و نتيجه گيري: 19
مراجع: 20

دانلود رده بندي كالاها در فروشگاه هاي الكترونيكي _ يك رهيافت فازي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.