مباني نظري و پيشينه پژوهش يادگيري و يادداري (فصل دوم)

در اين سايت انواع فايل: پروژه. مقاله. تحقيق. پايان نامه. طرح توجيهي. گزارش كار آموزي. پروپوزال و غيره ارائه ميشود.

مباني نظري و پيشينه پژوهش يادگيري و يادداري (فصل دوم)

۱۶ بازديد
مباني نظري و پيشينه پژوهش يادگيري و يادداري (فصل دوم)

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دوم پايان نامه ارشد) يادگيري و يادداري در 40 صفحه ورد قابل ويرايش با فرمت doc

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش يادگيري و يادداري (فصل دوم)

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دوم پايان نامه ارشد) يادگيري و يادداري مباني نظري يادگيري و يادداري پيشينه در مورد يادداري پيشينه در مورد يادگيري
دسته بندي پيشينه متغير هاي روانشناسي
فرمت فايل doc
حجم فايل 84 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 40

مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دوم پايان نامه ارشد) يادگيري و يادداري در 40 صفحه ورد قابل  ويرايش با فرمت doc

توضيحات: فصل دوم پايان نامه كارشناسي ارشد (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

 

همرا با منبع نويسي درون متني فارسي و انگليسي به شيوه APA  جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري در مورد متغير و همچنين پيشينه در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب براي فصل دو پايان نامه

 

منبع :                          دارد (به شيوه APA)

نوع فايل:                      WORD و قابل ويرايش با فرمت doc

 

قسمتي از مباني نظري متغير:


 ( چسبيدن برخي نوشته ها در متن پايين به خاطر رعايت نيم فاصله در متن اصلي است و فايل دانلودي شما مشكلي نخواهد داشت .)


تعريف يادگيري

تغيير در رفتار كه در نتيجه تجربه اتفاق مي‌افتد، قابل استناد به عوامل فيزيولوژيكي نظير خستگي يا مصرف دارو و نيروهاي مكانيكي، نظير لغزيدن نيست. يادگيري در همه موقعيت‌هاي زندگي از جمله مدرسه و كلاس اتفاق مي‌افتد. گرچه، يادگيري يك تغيير داخلي است ولي از تغييرات در رفتارهاي قابل مشاهده، قابل استناد است و فرايندي است كه يك ارگانيسم به وسيله‌ي آن، رفتارش را در نتيجه‌ي يك تجربه، تغيير مي‌دهد (گيج و برلاينر، 1374، ص 110).

مفهوم يادگيري را مي‌توان به صورت‌هاي مختلف تعريف كرد؛ كسب دانش و اطلاعات، عادت‌هاي مختلف، مهارت‌هاي متنوع و راه‌هاي گوناگون حل كردن مساله. همچنين، مي‌توان يادگيري را به عنوان فراگيري رفتارها و اعمال پسنديده، حتي به عنوان كسب رفتارها و اعمال مضر و ناپسند تعريف كرد. با اين حال معروف‌ترين تعريف از يادگيري به قرار زير است: يادگيري، به فرآيند ايجاد تغييرات نسبتا پايدار در رفتاري كه حاصل تجربه است، ‌گفته مي‌شود و نمي‌توان آن را به حالت‌هاي موقتي بدن، مانند آنچه بر اثر بيماري، خستگي يا مصرف داروها پديد مي‌آيد، نسبت داد (سيف،1387، ص 26).

 

          2-4-2-انواع يادگيري

  براساس نظريه سلسله‌مراتب يادگيري گانيه، يادگيري‌هاي مختلف، سلسله‌مراتبي را تشكيل مي‌دهند كه در آن هر يادگيري، پيش‌نياز يادگيري مراتب بالاتر از خود است. اين سلسله‌مراتب از ساده به پيچيده و شامل هشت طبقه به شرح زير مي‌باشد:

1. يادگيري علامتي: ساده‌ترين نوع يادگيري و در نتيجه پايين‌ترين نوع آن در سلسله‌مراتب يادگيري، علامتي است. اين نوع، در واقع همان شرطي‌شدن كلاسيك است و به اين ترتيب حاصل مي‌شود كه فراگير در برابر محرك خاصي، بازتابي بروز مي‌دهد، يعني در برابر محرك، شرطي مي‌شود.

2. يادگيري محرك – پاسخ: يادگيري محرك – پاسخ، همان شرطي‌شدن فعال (كنش‌گر) است و با يادگيري علامتي از اين جهت فرق دارد كه در اين نوع، پاسخ، دقيق و ارادي است اما در يادگيري علامتي، غريزي و غيرارادي است.

3. يادگيري زنجيره‌اي: در اين نوع يادگيري، رفتارهايي كه قبلا از طريق محرك – پاسخ آموخته شده‌اند، با هم تركيب شده و رفتار پيچيده‌تري را موجب مي‌گردند.

4. يادگيري كلامي (تداعي كلامي): اين نوع يادگيري، زبان‌آموزي نيز ناميده مي‌شود و نوع به‌خصوصي از يادگيري زنجيره‌اي است كه حلقه‌هاي آن، واحدهاي زبان هستند. بدين‌صورت كه كودك، كلماتي را كه قبلا ياد گرفته، به يكديگر متصل كرده و از اين طريق منظور خود را تفهيم مي‌سازد.

5. يادگيري تمييز دادن محرك: يادگيري تمييزي، ‌مستلزم به دست آوردن توانايي تفاوت‌گذاري بين محرك‌هاي مشابه است؛ يعني فرد بايد بتواند به محرك‌هاي مختلف، پاسخ‌هاي درست دهد. اين يادگيري، همان يادگيري محرك – پاسخ است كه در اينجا تعداد محرك‌ها زياد است و اغلب با هم شباهت‌هايي دارند و فراگير بايد بتواند آنها را از هم تشخيص داده و به هر كدام از آنها، پاسخ مثبت بدهد.

6. يادگيري مفهوم: يادگيري مفهوم، پاسخ دادن به شباهت‌هاست و خصوصيات انتزاعي اشياء، درك مي‌شوند؛ يعني به محرك‌هايي كه در ظاهر متفاوت ولي داراي وجه اشتراك هستند، يك پاسخ داده مي‌شود.

 

7. يادگيري اصل (قانون): در اين نوع يادگيري، چند مفهوم به يكديگر ربط داده مي‌شود و از آن يك معني تازه، به دست مي‌آيد. اصل، عبارت است از يكسري مفاهيم.

8. يادگيري حل مساله: در اين مورد، يادگيرنده با استفاده از قواعد و اصول به حل مسائل مي‌پردازد (رئيسي،1380، ص 12).

 

دانلود مباني نظري و پيشينه پژوهش يادگيري و يادداري (فصل دوم)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.