دانلود پروژه رابطه بين تيپ هاي شخصيتي درونگرايي و برونگرايي با انگيزه پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اردبيل

در اين سايت انواع فايل: پروژه. مقاله. تحقيق. پايان نامه. طرح توجيهي. گزارش كار آموزي. پروپوزال و غيره ارائه ميشود.

دانلود پروژه رابطه بين تيپ هاي شخصيتي درونگرايي و برونگرايي با انگيزه پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اردبيل

۱۵ بازديد
بررسي رابطه بين تيپ هاي شخصيتي درونگرايي و برونگرايي با انگيزه پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اردبيل

پايان نامه روانشناسي باليني بررسي رابطه بين تيپ هاي شخصيتي درونگرايي و برونگرايي با انگيزه پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اردبيل مقدمه انگيزش از پر اهميت ترين پيش نيازهاي آموزش و يادگيري است يادگيري مستلزم صرف وقت، كار، تلاش، پشتكار و سرمايه گذاري توانايي جسماني و رواني ياد گيرنده است مجموعه اي از عوامل يا سازه هاي دروني و ب

دانلود بررسي رابطه بين تيپ هاي شخصيتي درونگرايي و برونگرايي با انگيزه پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اردبيل

پايان نامه روانشناسي باليني بررسي رابطه بين تيپ هاي شخصيتي درونگرايي و برونگرايي با انگيزه پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اردبيل بررسي رابطه بين تيپ هاي شخصيتي درونگرايي  بررسي رابطه بين تيپ هاي شخصيتي درونگرايي و برونگرايي تيپ هاي شخصيتي درونگرايي و برونگرايي با انگيزه پيشرفت تحصيلي دانشجويان
دسته بندي روانشناسي و علوم تربيتي
فرمت فايل word
حجم فايل 89 كيلو بايت
تعداد صفحات فايل 72

                                                                  

پايان نامه روانشناسي باليني

 

بررسي رابطه بين تيپ هاي شخصيتي درونگرايي و برونگرايي با انگيزه پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اردبيل

مقدمه

    انگيزش از پر اهميت ترين پيش نيازهاي آموزش و يادگيري است. يادگيري مستلزم صرف وقت، كار، تلاش، پشتكار و سرمايه گذاري توانايي جسماني و رواني ياد گيرنده است. مجموعه اي از عوامل يا سازه هاي دروني و بيروني در برانگيختگي فرد به يادگيري و مشاركت فعال او در فرايند آموزش دخيل هستند. از غريزه، سائق، نياز و شوق گرفته تا علاقه، كنجكاوي، سبك اسناد، باور كنترل، توانمندي، انتظار، تلاش جهت پيشرفت و تا فشار والدين، فشار همسان همگي مي توانند در تعامل پذيري بر نظام انگيزش دانشجويان كار ساز افتند و رفتار آموزشي و يادگيري پيشرفت او را شكل دهند(والبرگ1987).

ديويد مك كلند از محققان برجسته و صاحب نظريه انگيزش پيشرفت است. بنا به نظر اوانجام تكاليف چالش انگيز،موجب پايداري در تكاليف دشوار و كسب موفقيت شغلي مي شود و در رقابت با استاندارد عالي از فردي به فرد ديگر متفاوت مي باشد (فرانكن 1986).

پژوهش هاي اتكنيسون وراينر (1947) نشان داد كه يادگيرندگان داراي انگيزش پيشرفت بالا در مقايسه با افراد داراي انگيزش پيشرفت پايين از خود پشتكار و جديت بيشتري در انجام تكاليف بروز مي دهند، در آزمونها و امتحانات عملكرد بهتري دارند، به ويژه هنگامي كه فرد مظهر قدرت است و نياز به مقامي بالاتردارد و بر برتري جويي تأكيد ورزد (نقل از فرانكن، 1990).

پژوهشهاي ايساكن (1990) بيانگر آن بوده است كه دانشجويان داراي انگيزش پيشرفت بالا در انتخاب درسهاي اصلي و نيزدر مشاغل آتي خود،خواهانچالش بيشتري هستند، اما در عين حال در انتخاب گزينه ها و انتخابهاي خود واقع بيني را رعايت مي كنند. در مقابل دانشجويان داراي انگيزش پيشرفت پايين تمايل دارند كه يا درس هاي كاملاً اصلي بسيار آسان يا درس هاي دشواري را برگزينند( به نقل از نيگولز، 1983).

پژوهشهاي ورتمننشان داد كه انگيزش پيشرفت به همان اندازه كه مي تواند رفتار مردان را پيش بيني كند ياراي پيش بيني رفتار زنانه را ندارد. زناني كه در مقياس هاي انگيزش پيشرفت به نمره بالا دست يافته اند اغلب نتوانستند براي خويشتن تصور پايدار توأم با پشتكار از خود نشان دهند (نقل از دِچارمز، 1984).

يافته هاي پژوهشي، شواهدي حاكي از تفاوت در اسناد و گرايش هاي اسنادي ميان زن و مرد را ارايه مي دهد. با اين همه بايد افزود كه زنان در مقايسه با مردان با احتمال كمتري توفيق و كاميابي خود را به توانايي خويش نسبت مي دهند ودر نتيجه از پي توفيق هاي خويش به خود فرايندگي كمتري دست مي يابند(پلت1986).

فهرست مطالب

عنوان. صفحه

مقدمه     9

بيان مسئله            12

اهميت و ضرورت تحقيق      14

اهداف پژوهش       16

فرضيه پژوهش      17

تعريف نظري وعملياتي        18

مقدمه اي بر شخصيت         20

طبقه بندي تيپ هاي شخصيت            20

طبقه‌بندي كرچهر   20

طبقه پيك نيك     21

طبقه لپتوزوم يا استينك        21

طبقه آتليتك         22

طبقه‌بندي شلدن      22

طبقه‌بندي شخصيت افراد با توجه به صفات        24

ويژگي هاي شخصيتي رفتاري تيپA    26

شخصيت Aدر مقابلB          27

شخصيت تيپAوبيماري هاي جسمي    28

بيماري هاي وابسته به شخصيت         30

عامل استرس در ايجاد بيماري هاي وحملات قلبي 32

واكنش پذيري سيستم قلبي عروقي وبيماري         34

سلامت افراد با الگوهاي رفتاري آنان چه ارتباطي دارد؟      35

انگيزه‌ي پيشرفت    37

الگوي اتكينسون     42

نظريه مك كللند      42

ويژگيهاي افراد داراي انگيزه پيشرفت   44

پايداري در افراد با انگيزش پيشرفت بالا            45

رفتارهاي بازرگاني در افرادي با انگيزش پيشرفت بالا        46

زمينه اجتماعي انگيزه پيشرفت           46

روشهاي اندازه گيري انگيزه پيشرفت    47

روش پژوهش        50

جامعه آماري         50

روش جمع آوري اطلاعات    51

ابزار پژوهش        51

روش تجزيه و تحليل داده ها   54

بخش اول :آمار توصيفي       56

بخش دوم : آمار استنباطي     62

بحث و نتيجه گيري 68

محدوديت هاي پژوهش         69

پيشنهادات            70

منابع      72

 

دانلود بررسي رابطه بين تيپ هاي شخصيتي درونگرايي و برونگرايي با انگيزه پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اردبيل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.