| پاورپوينت زندگينامه و آثارآراتا ايسوزاكي
پاورپوينت بسيار زيبا و عالي از زندگينامه و آثار آراتا ايسوزاكي در 42 اسلايد قابل ويرايش و آماده جهت ارائه در كنفرانس |
![]() |
| دسته بندي | معماري و شهرسازي |
| فرمت فايل | pptx |
| حجم فايل | 7964 كيلو بايت |
| تعداد صفحات فايل | 42 |
پاورپوينت بسيار زيبا و عالي از زندگينامه و آثار آراتا ايسوزاكي در 42 اسلايد قابل ويرايش و آماده جهت ارائه در كنفرانس
فهرست
آراتا ايسوزاكي
معماري ژاپن
ويژگي هاي معماري ژاپن
برخي از معماران موفق ژاپني
آراتا ايسوزاكي
ديدگاههاي ايسوزاكي در طراحي
نظرات و عقايد ايسوزاكي
سبك
سنت و مدرنيته
نهضت معماري نو ژاپن
برخي از آثار آراتا ايسوزاكي
موزه هنرهاي معاصر
تالار يادبود نارا
پلان مجموعه
شهري در آسمان
Team Disney
تفكيك عناصر و اجزا نابرابري اشكال
تالار شهر نيويورك
ايستگاه راه آهن يوآنو
Ntv plaza
دانشگاه هنر توكيو
سالن موسيقي كيوتو
ساختماني يكپارچه به جاي قرار دادن هر عملكرد به صورت يك بخش مجزا
هم زيستي عملكردهاي گوناگون
معماري ژاپن
فرهنگ و تمدن ژاپن قدمت چنداني ندارد . فرهنگ شهري تا حدود قرن ٧ پيش از ميلاد هنوز شكل نگرفته بود و مردم به صورت اقوام كوچك و پراكنده مي زيستند . چون ثروت قابل حصول و سرمايه گذاري وجود نداشت در دوران كهن تحولي در معماري حاصل نشد . در گذشته فرهنگ ژاپن بر گرفته از چين بود.
در قرن اول ميلادي دين كنفسيوس ، پس از آن دين بودا در قرن ششم و سپس دين شينتو وپس از مدتي آيين ذن پديد آمد . هر يك از اين رويدادها در كنار خصوصيات محيطي و جغرافياي ژاپن سبب ايجاد ويژگي هايي شاخص در معماري ژاپن شد
معماري دوره مي جي تحت تاثير معماري غرب از تكنيك و مصالح جديد استفاده كرد كه نتيجه آن پديد آمدن نوعي معماري در قرن بيستم شد. درطول جنگ جهاني دوم ساختمانها بدون توجه به جلوه ظاهري ساخته مي شدند . با توجه به گرايشات قرن ٢0 با مصالح بكار رفته در غرب آشنا شدند كه سبب ايجاد تضاد بين ساختمان هاي قديم و جديد شد . بعد از آن به دليل گرايشات مدرنيسم ساختمان هايي بدون تزيين ساخته شدند.
ژاپن در توسعه آسمان خراش ها نقش مهمي داشته كه علت آن تجربه اي بوده كه در ساخت معابد با وزن زياد داشته اند
جوامعي مثل ژاپن كه موفق به ساخت كشور خويش بعد از جنگ جهاني شده اند ، ابتدا متوسل به تجربه هاي ديگران شده و سپس آن تجربيات را دركارهاي خود به كار برده اند.
بعد از دوره اي كه ساختمان هاي ژاپني كاملا از مدل هاي غربي تقليد كردند ، متوجه فقدان عنصري متعالي و خلاق در كارهاي خود شدند و براي رفع اين نقص به معماري سنتي خود رجوع كردند و پس از تقليدهاي فراوان دريافتند كه بازتوليد گذشته به طور كامل نه ممكن است و نه ثمربخش.هنرمندان بزرگ ژاپني شروع به آزمايشي خطير كردند . سنت را با نيازهاي خويش هماهنگ ساخته و يا به عبارت بهتر نيازها را پذيرفتند و تا آنجا كه مي شد از قالب هاي آشنا به فرهنگ ژاپن سود بردند.
بديهي است كه اين تقليدها در ابتدا خام و بدون دخل و تصرف بودند . اما ذهن هنرمند متصرف است . هنرمندان بزرگ هم در مفاهيم عملي دخل و تصرف كردند و هم قالب هاي سنتي را متحول ساختند . مدتي دراز سپري شد تا نوعي معماري بدست آمد كه در عين مدرن بودن ، حال و هوايي داشت كه در ديگر جاها ديده نمي شد
و .....
